Odesláním formuláře udělujete společnosti SUNKINS a. s., se sídlem Americká 17, Praha 2, 120 00, IČ 27862267, DIČ CZ27862267, souhlas se zpracováním, shromažďováním a uchováváním osobních údajů, které ji poskytuji.

Tato data jsou poskytována primárně za účelem přípravy nabídky služeb pro klienta. Některé poskytnuté údaje uvedené v žádosti mohou mít povahu osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., v platném znění. Klient souhlasí s šířením obchodních sdělení elektronickou formou (§7, 480/2004 Sb.). Souhlas klient poskytuje na dobu neurčitou. Zpracováním osobních údajů klienta může společnost SUNKINS a.s. pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Klient tímto zároveň výslovně souhlasí s tím, že společnost SUNKINS a.s. je oprávněna předat osobní údaje klienta poskytovali poptávané služby a že je po společnost SUNKINS a.s. oprávněna předat osobní údaje klienta jinému subjektu na základě smlouvy mezi třetí osobou a společností SUNKINS a.s.

Klient může kdykoliv písemně požádat o odstranění svých osobních údajů z databáze společnosti SUNKINS a.s., ta si poté ponechá pouze ty údaje, které jsou nezbytné ke správě existujících smluvních vztahů, sjednaných jejím prostřednictvím.

Odmítnutí odpovědnosti: Výsledky klientů jsou zcela individuální a jsou závislé na mnoha faktorech jako je např. zdravotní stav klienta, dodržování předepsaného režimu, pohybová aktivita apod. Výsledky jednotlivých klientů mohou být odlišné.

Hodí se kukuřice do zdravého jídelníčku?


Kukuřice je zásobárnou energie pro náš mozek. S každým zrnkem nám to myslí o trochu více! Doporučuje se ale v rámci zdravé výživy, nebo je lepší se jí vyhnout?

kukuřice

Kukuřice není jen zelenina! Překvapením pro mnohé bude, že patří na stejný stupínek jako například pšenice, ječmen či oves – jedná se totiž o obilovinu. Za zeleninu lze ale považovat kukuřičná zrnka. Tato plodina původem ze střední Ameriky má skutečně všestranné využití a v žádném případě nepatří jen na oživení zeleninových salátů.

Podle kvality zrny rozlišujeme 5 základních typů, které se liší svým využitím. Některé druhy jsou výhradně pěstovány jako krmivo pro dobytek, jiné jako výchozí plodina pro zpracovatelský průmysl či výrobu biopaliv. V potravinářství neexistuje jen jako popcorn k filmu, své využití najde i při výrobě oleje, škrobu, mouky, glukózy a dalších. A samozřejmě samostatnou kapitolou jsou kukuřičná zrnka!

Jak kukuřice podpoří vaše zdraví?

Jestli má toto indiánské zrní nějaké eso v rukávu, tak je to velké množství glukózy. Ta je totiž nezbytným motorem naši mentální i fyzické energie. Navíc zvyšuje odolnost vůči stresu a podporuje soustředění. Kromě glukózy obsahuje kukuřice vysoké množství vitamínů skupiny B, které jsou důležité pro správnou funkci orgánů a zlepšují také stav vlasů, nehtů a pleti. Kukuřice navíc pomáhá i snižovat cholesterol!

Obsahuje také železo, hořčík, zinek, mangan, selen – právě ty jsou důležité pro správnou krvetvorbu a okysličování buněk. Tyto stopové prvky navíc chrání správnou hladinu hormonů, zlepšují plodnost a potenci.

TIP: Žlutá záchrana pro celiaky Kukuřice je přirozeně bezlepková potravina, proto je nepostradatelnou součástí jídelníčku každého celiaka!

7 tajných zbraní, kterými si vás kukuřice získá

  1. Posiluje nervy
  2. Zvyšuje koncentraci
  3. Zlepšuje náladu
  4. Odbourává stres
  5. Přirozeně omlazuje
  6. Posiluje srdce
  7. Zlepšuje mozkovou činnost

Chcete zhubnout? S kukuřicí opatrně

Zeleniny neomezeně, stojí v některých dietních poučkách. Jenže tak jednoznačné to není a plná mísa kukuřice vám k menší velikosti kalhot nepomůže. Jedná se totiž o poměrně sladkou zeleninu, která má vyšší obsah cukru i energetickou hodnotu než jiné druhy zeleniny.

Je to věda! Ale my s v ní vyznáme Co je zdravé? A co nezdravé? Také se v tom ztrácíte? My ne! A proto vám rádi poradíme, co vám k hubnutí pomůže!

Pro porovnání 100 g salátové okurky obsahuje 40 kJ, zato kukuřice má kalorií 11x více – a to 440 kJ/110 kcal. Vysoký je i podíl sacharidů (18,8 g) a tuků (2,2 g). Na zeleninu má kukuřice navíc poměrně vysoký glykemicky index.

Jak využít kukuřici v kuchyni?

Uplatnění kukuřice je opravdu široké. Můžeme si ji dopřát syrovou, vařenou, ale i taky ve formě kukuřičné mouky či krupice v pečivu, moučnících či v kaších. Milujete kukuřici, ale snažíte se zhubnout? Vždy myslete na množství. Díky vyššímu obsahu sacharidů je lepší dopřát si zlatavá zrnka spíše dopoledne (např. na snídani ve formě kukuřičných lupínků) či na oběd, než na večeři. V pozdních hodinách už ji dávkujte spíše po lžičkách do salátu, než po hrstech do úst!

Zdravě a chutně

  • Mladé kukuřičky: jsou příjemně sladké a hodí se do zeleninových salátů nebo do asijské či mexické kuchyně.
  • Zralé kukuřice: vhodné jako zdravá příloha k masu. Můžete je povařit v osolené vodě, na páře či ugrilovat.
  • Zrnka kukuřice: koupíte je jak mražené, tak sterilované. Hodí se do salátů, polévek či rýže. Obzvlášť se sterilovanou kukuřicí ale šetřete, má vyšší GI a hodně škrobu.
  • Popcorn: je mnohem zdravější než smažené bramborové lupínky. Vybírejte nejlépe bez příchutě a nesolené.

RECEPT: Grilovaná kukuřice jako chutná příloha

grilovaná kukuřice

Na 1 porci si připravte:

  • Kukuřičný klas
  • Trochu másla
  • Česnek, čerstvé bylinky
  • Sůl a pepř

Postup přípravy:

1. V misce utřeme máslo s česnekem, bylinkami, solí a pepřem do hladkého krému.
2. Klas potřeme česnekovým krémem a zabalíme do alobalu.
3. Kukuřice položíme na rozehřátý gril a grilujeme ze všech stran 10 – 20 minut.
4. Hotové jídlo podle potřeby osolíme a hned podáváme.

Chcete další zdravé recepty? Další tipy na zdravé a chutné recepty vám prozradí náš výživový poradce. Ten vám také dokáže sestavit jídelníček na míru. Díky němu zhubnete a skvěle si pochutnáte. Objednejte se na úvodní konzultaci a přesvědčte se sami!

Jak Vám s hubnutím pomůžeme my? poradce
Naši výživoví poradci pracují podle Komplexní nutriční typologie. Jedná se o metodu, kterou vyvinuli přední odborníci na stravování v čele s RNDr. Petrem Fořtem, Csc.

Na základě komplexní diagnostiky vašeho těla zjistíme váš metabolický typ. Poradíme vám, jak se máte správně stravovat.

Získáte vzorový jídelníček a seznam potravin, které jsou pro vaše tělo vhodné a kterých byste se měli vyvarovat.
 
 

Související články

 

22 dietních tipů do vaší kuchyně!

book
Stáhnout e-knihu zdarma arrow

Pusťte se do hubnutí s námi!

Unikátní metoda hubnutí!

Zjistěte více o metodě, která funguje.

Jaká bude cena?

Cena vstupní konzultace je pouhých 200 Kč.

Kde nás najdete?

Máme 57 poboček po celé ČR.
Podívejte se na seznam.

Jak jsme pomohli ostatním?

Podívejte se na příběhy našich klientů.

Dietologické poradny provozujeme v: