Odesláním formuláře udělujete společnosti SUNKINS a. s., se sídlem Americká 17, Praha 2, 120 00, IČ 27862267, DIČ CZ27862267, souhlas se zpracováním, shromažďováním a uchováváním osobních údajů, které ji poskytuji.

Tato data jsou poskytována primárně za účelem přípravy nabídky služeb pro klienta. Některé poskytnuté údaje uvedené v žádosti mohou mít povahu osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., v platném znění. Klient souhlasí s šířením obchodních sdělení elektronickou formou (§7, 480/2004 Sb.). Souhlas klient poskytuje na dobu neurčitou. Zpracováním osobních údajů klienta může společnost SUNKINS a.s. pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Klient tímto zároveň výslovně souhlasí s tím, že společnost SUNKINS a.s. je oprávněna předat osobní údaje klienta poskytovali poptávané služby a že je po společnost SUNKINS a.s. oprávněna předat osobní údaje klienta jinému subjektu na základě smlouvy mezi třetí osobou a společností SUNKINS a.s.

Klient může kdykoliv písemně požádat o odstranění svých osobních údajů z databáze společnosti SUNKINS a.s., ta si poté ponechá pouze ty údaje, které jsou nezbytné ke správě existujících smluvních vztahů, sjednaných jejím prostřednictvím.

Odmítnutí odpovědnosti: Výsledky klientů jsou zcela individuální a jsou závislé na mnoha faktorech jako je např. zdravotní stav klienta, dodržování předepsaného režimu, pohybová aktivita apod. Výsledky jednotlivých klientů mohou být odlišné.

Glykemický index


Už jste někdy tento pojem slyšeli v souvislosti s hubnutím nebo stravou, ale nevíte přesně, co znamená?

Co je Glykemický index?

Glykemický index je hodnota, která určuje, jak rychle se sacharidy v určitém jídle transformují na glukózu a ta se pak dostane do krevního oběhu. Čím rychleji potravina dokáže zvýšit hladinu glukózy v krvi, tím má vyšší glykemický index. Nejvyšší hodnoty mají jednoduché sacharidy, nejnižší komplexní sacharidy.

Pokud si vybereme hranolky jako přílohu k jídlu, které mají glykemický index 75, za chvíli po jídle dostaneme hlad ne-li chuť na něco sladkého. Pokud si však zvolíme cizrnu, která má index 33, prokážeme tělu daleko lepší službu, protože hlad jen tak nedostaneme a ani nás nebude honit mlsná. Podobně poslouží brambory s indexem 50.

Pokud chci zhubnout, musím jíst pouze potraviny s nízkým glykemickým indexem?

Samozřejmě je dobré znát, nebo se alespoň orientovat v tom, jaká potravina má nízké nebo naopak vysoké hodnoty, ale v žádném případě neplatí, že se musíte jídlu s vysokým GI vyhýbat, protože někdy je potřeba dodat tělu energii rychle a zdravě. To můžete udělat pomocí melounu, i přesto, že má hodnotu GI 72. Nebo taková hořká čokoláda má GI pouze 22 a také jí nemůžete při hubnutí jíst od rána do večera.

Potraviny s nízkým glykemickým indexem

Pokud potřebujete zahnat hlad na delší dobu, místo bílého pečiva zvolte tmavé celozrnné, místo koblihy si dejte kousíček čokolády s vysokým obsahem kakaa a místo oblíbené limonády pijte třeba jablečný džus. Více potravin s hodnotami GI najdete v tabulce níže.

Glykemický index potravin a jeho hodnoty

Pečivo Hodnota GI
Bageta 95
Chléb bezlepkový 79
Keiserka 73
Chléb světlý 70
Chléb slunečnicový 57
Chléb tmavý celozrnný 53
Sladké pečivo Hodnota GI
Lívanec, lívanečky 75
Kobliha 76
Vafle 76
Donut 75
Croissant 67
Muffin 62
Listové těsto 59
Bebe jemné sušenky 67
Mars 65
Müsli tyčinka s ovocem 61
Bebe dobré ráno čokoládové 57
Twix 43
Polomáčené sušenky 42
Snídaňové cereálie Hodnota GI
Chocapic 84
Cornflakes - kukuřičné lupínky 81
Ovesná kaše 60
Müsli vločky natura bez cukru 50
Sladkosti Hodnota GI
Čokoláda mléčná 41
Nutella 33
Lentilky 33
Čokoláda hořká 22
Zmrzliny Hodnota GI
Zmrzlina ovocná netučná 61
Zmrzlina nízkotučná jogurtová 43
Zmrzlina smetanová 38
Ovoce Hodnota GI
Datle sušené 103
Meloun vodní 72
Hrozinky 60
Ananas 59
Hroznové víno červené 59
Meruňka 57
Kiwi 53
Banán 52
Hroznové víno 46
Broskev 42
Pomeranč 42
Jahody 40
Švestky 39
Hruška 38
Jablko 38
Třešně 22
Zelenina Hodnota GI
Dýně 75
Tuřín 72
Červená řepa 64
Sladká kukuřice 53
Hrášek 48
Zelené fazolky 48
Mrkev 41
(ostatní druhy zeleniny mají nízký GI)
Přílohy Hodnota GI
Rýže jasmínová 109
Rýže 50 – 90
Brambory pečené 85
Hranolky 75
Bramborová kaše 70
Gnocchi 68
Špagety vařené 40 – 65
Brambory nové 57
Bramborové knedlíky 52
Brambory vařené 50
Makarony 47
Cizrna 33
Fazole 29
Čočka 26
Hrách 22
Sójové boby 18
Obiloviny Hodnota GI
Pšenice 90
Proso 71
Kuskus 65
Oves 59
Pohanka 54
Žito 34
Amarant 34
Ječmen 25
Maso Hodnota GI
Kuřecí nugety 46
Rybí prsty 38
Párek 28
Mléčné produkty Hodnota GI
Mléko kondenzované 61
Sójový jogurt 50
Pudink čokoládový 47
Sójové mléko 44
Pudink vanilkový 40
Jogurtový nápoj 38
Šodó 38
Mléko čokoládové 34
Jogurt nízkotučný ovocný 32
Mléko nízkotučné 32
Mléko plnotučné 27
Jogurt netučný s umělým sladidlem 14
Slané mlsání Hodnota GI
Preclíky 83
Popcorn 72
Bramborové lupínky 54
Ořechy 20
Nápoje Hodnota GI
Isostar 70
Fanta 68
Sirup 66
Limonáda 66
Coca-Cola 58
Káva s cukrem 58
Horká čokoláda 51
Pomerančový džus 50
Grepový džus 48
Ananasový džus 46
Mrkvový džus 43
Zeleninový džus 43
Jablečný džus 40
Tomatový džus 38
Cizí kuchyně Hodnota GI
Pizza těsto 80
Makarony se sýrem 64
Pizza sýrová 60
Tortila kukuřičná 52
Tortellini se sýrem 50
Pizza vegetariánská 49
Suši 48
Ravioli plněné masem 39
Tortila pšeničná 30

Jak Vám s hubnutím pomůžeme my? poradce
Naši výživoví poradci pracují podle Komplexní nutriční typologie. Jedná se o metodu, kterou vyvinuli přední odborníci na stravování v čele s RNDr. Petrem Fořtem, Csc.

Na základě komplexní diagnostiky vašeho těla zjistíme váš metabolický typ. Poradíme vám, jak se máte správně stravovat.

Získáte vzorový jídelníček a seznam potravin, které jsou pro vaše tělo vhodné a kterých byste se měli vyvarovat.
 
 

Související články

  • image RECEPT: Citronovo-cizrnový koláč

    Napadlo vás někdy upéct koláč z cizrny? Nás ano! Rozmixovaná cizrna je hodně hutná a dobře se tvaruje, takže s ní můžeme zacházet taky jako se sladkým těstem. Cizrna je navíc hodně zdravá a měla by být součástí našich jídelníčků. Součástí receptu je také med a výsledkem je hodně zdravé jídlo, které je právě kvůli zmíněnému medu vhodné především na snídaní nebo jako dezert na oběd.

    Zjistit více
  • image Jak shodit tuk na břiše?

    Místo vypracovaných svalů se vám na břiše rýsuje spíše tolik neoblíbená pneumatika? Co dělat, aby všechny přebytečné tuky zmizely? Pokud nevíte, jak na to, nechte si poradit. Víme, v čem možná děláte chybu!

    Zjistit více
 

22 dietních tipů do vaší kuchyně!

book
Stáhnout e-knihu zdarma arrow

Pusťte se do hubnutí s námi!

Unikátní metoda hubnutí!

Zjistěte více o metodě, která funguje.

Jaká bude cena?

Cena vstupní konzultace je pouhých 200 Kč.

Kde nás najdete?

Máme 57 poboček po celé ČR.
Podívejte se na seznam.

Jak jsme pomohli ostatním?

Podívejte se na příběhy našich klientů.

Dietologické poradny provozujeme v: