Odesláním formuláře udělujete společnosti SUNKINS a. s., se sídlem Americká 17, Praha 2, 120 00, IČ 27862267, DIČ CZ27862267, souhlas se zpracováním, shromažďováním a uchováváním osobních údajů, které ji poskytuji.

Tato data jsou poskytována primárně za účelem přípravy nabídky služeb pro klienta. Některé poskytnuté údaje uvedené v žádosti mohou mít povahu osobních údajů ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb., v platném znění. Klient souhlasí s šířením obchodních sdělení elektronickou formou (§7, 480/2004 Sb.). Souhlas klient poskytuje na dobu neurčitou. Zpracováním osobních údajů klienta může společnost SUNKINS a.s. pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Klient tímto zároveň výslovně souhlasí s tím, že společnost SUNKINS a.s. je oprávněna předat osobní údaje klienta poskytovali poptávané služby a že je po společnost SUNKINS a.s. oprávněna předat osobní údaje klienta jinému subjektu na základě smlouvy mezi třetí osobou a společností SUNKINS a.s.

Klient může kdykoliv písemně požádat o odstranění svých osobních údajů z databáze společnosti SUNKINS a.s., ta si poté ponechá pouze ty údaje, které jsou nezbytné ke správě existujících smluvních vztahů, sjednaných jejím prostřednictvím.

Odmítnutí odpovědnosti: Výsledky klientů jsou zcela individuální a jsou závislé na mnoha faktorech jako je např. zdravotní stav klienta, dodržování předepsaného režimu, pohybová aktivita apod. Výsledky jednotlivých klientů mohou být odlišné.

Dietní večeře bez sacharidů


Podle zásad zdravého stravování máme jíst pravidelně a několikrát denně. Snídaně a obědy by měly být co nejvíce vydatné a měly by být složeny jak ze sacharidů, tak z bílkovin a ze zeleniny / ovoce. Naše večeře by pak už měly být lehké a jejich součásti by ideálně neměly být sacharidy. Naše tělo je už nestihne před spaním spálit, a proto se ukládají.

Ne vždy ale platí, že sacharidy k večeři nezařazujeme. Existují výjimky, kdy může večeře obsahovat sacharidy:

  1. V případě, že jsme přes den cvičili, nebo vynaložili větší fyzickou aktivitu.
  2. Pokud jsme sacharidový metabolický typ (jaký jste typ, zjistíte díky komplexní nutriční typologii, na jejíž metodě pracují naši výživoví poradci).
  3. Pokud to je jednou za čas, tak malé množství sacharidů zařadit můžeme. Často se totiž stává, že když má tělo potřebu přijmout sacharidy a nedostane je, začneme mít chuť na něco sladkého. Proto je lepší dát si k večeři kopeček rýže než tyčinku čokolády k televizi.

Jak vypadá dietní večeře bez sacharidů?

Základem této večeře je hodně bílkovin, hodně zeleniny a malé množství tukuMnožství potravin je hodně individuální, musíte si vyzkoušet, co je pro vás nejlepší. V zásadě se ale doporučuje kolem 100 g bílkovin na porci. Čím libovější maso (například treska), tím větší porci si můžete dopřát. Naopak tučnější bílkovinu (například tučnější sýr) je vhodné zařadit v menším množství. Zeleniny byste měli sníst 200 – 300 g. Součástí každé večeře by mělo být menší množství tuku. Buď lehce osmažíte maso na kapce oleje, nebo si přidáte hrst ořechů do salátu. Bílkoviny a zeleninu můžete různě kombinovat.

Luštěniny K večeři se nemusíte bát přidat sacharidy v podobě luštěnin, jako je cizrna, čočka či fazole.

Bílkoviny Zelenina
Hovězí, telecí, jehněčí maso Kedlubna, mrkev, ředkvičky
Krůtí, kuřecí maso Artyčoky
Ryby - treska, pstruh, sardinky, losos, štika, mečoun, okoun Ledový salát, čínské zelí
Tuňák ve vlastní šťávě Brokolice, špenát, pórek
Libová šunka Cibule, česnek
Vajíčka Paprika, řepa, okurka, rajčata
Sýry - feta, kozí, mozzarella, tofu, olomoucké tvarůžky, cottage (vybírejte si ty méně tučné) Chřest, cuketa, lilek

Jednoduché recepty na večeře bez sacharidů

Hovězí s brokolicí

Hovězí maso nakrájíme na nudličky, osolíme, okořeníme a smícháme se lžičkou oleje. Osmahneme na teflonové pánvi, přilijeme kapku červeného vína a chvíli dusíme. Brokolici uvaříme v horké vodě a poté vhodíme na pánev k hovězímu masu. Celou směs chvíli vaříme, dokud není maso měkké. A máme hotovo.

Salát s kozím sýrem

Do talíře si připravíme nakrájený ledový salát a cherry rajčaty. Přidáme nakrájené jablko (maximálně třetina celého jablka), červené víno (maximálně 5 kuliček) a cca 10 kousků vlašských ořechů. Navrch položíme kozí sýr a celý salát zalijeme trochou acidofilního mléka.

Losos se slunečnicovými semínky a grilovanou zeleninou

Filet lososa osolíme, opepříme a na pánvi osmažíme na kapce oleje. Nakrájíme si zeleninu dle libosti (například papriku, cuketu a lilek) a ugrilujeme ji na woku. Hotové jídlo posypeme malou hrstí slunečnicových semínek.

Pečená treska s vajíčkem a fazolkami

Tresku okořeníme a položíme na pekáč potřený máslem. Dáme péct do trouby cca na 10 minut. Uvaříme si jedno vajíčko a připravíme na pánvi zelené fazolky.

Tuňákový salát s vajíčkem

Do misky nakrájíme ledový salát, cherry rajčata, okurku a papriku. Uvaříme si jedno vajíčko a nakrájíme na malé kousky. Přidáme několik černých oliv rozkrojených napůl. Zeleninu, olivy a vajíčko promícháme s tuňákem (ideálně ve vlastní šťávě) a celý salát pokapeme troškou oleje.

Jak se navečeřet bez sacharidů v restauraci a na cestách

Je normální, že nebudete každý den večeřet doma. Občas si chcete zajít do restaurace s drahou polovičkou, s rodinou nebo přáteli. Někdy jste na cestách a nic jiného vám ani nezbývá, než se zajít někam najíst. Proto přinášíme ještě několik zásad, kterých se držte při výběru jídla:

  1. V restauraci se dívejte především na položku „saláty“ – saláty v restauracích bývají hodně chutné a zasytí vás.
  2. K salátu vám většina restaurací nabídne pečivo. Už při objednávce si řeknete, že chcete salát bez pečiva. Budete mít menší pokušení pečivo sníst, pokud ho nemáte na talíři.
  3. Kromě salátu si můžete vybírat ze široké nabídky polévek. Vybírejte si ale takové polévky, které v sobě mají i nějaké bílkoviny. Rajčatová nebo brokolicová polévka vás nezasytí a budete mít nutkání sáhnout po pečivu. Vybírejte si luštěninové polévky (čočkovou, hrachovou) nebo polévky s přidáním mozzarelly či smetany.
  4. Objednejte si steak a jako přílohu zvolte grilovanou nebo vařenou zeleninu. Odolejte hranolkům a americkým bramborám.
  5. Pokud budete mít chuť na dezert, zvolte ovocnou mísu nebo mascarpone s jahodami.
  6. V případě, že jste na cestách a vaše večeře budou hodně neplánované, mějte po ruce proteinovou tyčinku a jablko. Tyčinka vám nahradí bílkoviny a jablko se dá zakousnout téměř se vším. Nebudete mít pak neodolatelnou potřebu sáhnout po pečivu nebo po něčem sladkém.

Večeře bez sacharidů se často plánují hodně těžce, především když jste na cestách, nebo si jednoduše musíte po práci někam odběhnout a nestíháte si navařit doma. Nezoufejte ale, protože alternativ, jak se správně najíst, je několik. V případě velkého hladu, kdy už fakt sáhnete po pečivu, si vybírejte skutečně jenom to celozrnné a myslete na to, že méně je někdy více.

Jak Vám s hubnutím pomůžeme my? poradce
Naši výživoví poradci pracují podle Komplexní nutriční typologie. Jedná se o metodu, kterou vyvinuli přední odborníci na stravování v čele s RNDr. Petrem Fořtem, Csc.

Na základě komplexní diagnostiky vašeho těla zjistíme váš metabolický typ. Poradíme vám, jak se máte správně stravovat.

Získáte vzorový jídelníček a seznam potravin, které jsou pro vaše tělo vhodné a kterých byste se měli vyvarovat.
 
 

Související články

  • image Detoxikace organismu

    Trápí Vás zdravotní problémy u kterých neznáte příčinu? Počínaje únavou bez příčiny, bolestmi hlavy, zažívacími problémy a konče pozvolným nabíráním váhy? Lze najít příčinu v zaneseném organismu a jak na něj?

    Zjistit více
  • image Na co si v létě dávat nejvíce pozor, pokud nechcete přibrat

    Léto si jistě každý z nás spojí se chvílemi plnými pohody, lenošení a užívání si teplého počasí. Ke všem akcím a dovoleným, které se v létě konají, ale také patří nástrahy v podobě výborných jídel a ochlazujících nápojů. Není tedy vždy jednoduché ubránit se dobrotám, které na nás při slunečném počasí číhají téměř na každém kroku.

    Zjistit více
 

22 dietních tipů do vaší kuchyně!

book
Stáhnout e-knihu zdarma arrow

Pusťte se do hubnutí s námi!

Unikátní metoda hubnutí!

Zjistěte více o metodě, která funguje.

Jaká bude cena?

Cena vstupní konzultace je pouhých 200 Kč.

Kde nás najdete?

Máme 57 poboček po celé ČR.
Podívejte se na seznam.

Jak jsme pomohli ostatním?

Podívejte se na příběhy našich klientů.

Dietologické poradny provozujeme v: